zondag 5 augustus 2012

Lovers Key

Vandaag is mijn verjaardag en onze laatste vakantiedag. We doen het rustig aan en staan op ons gemak op. Ik begin alvast met het inpakken van de koffers. De meiden slapen wat langer en gaan dan met Lex boodschappen doen. Als ze terugkomen hebben ze een ballon bij zich voor mij met een mooie kaart. We gaan nog even lekker zwemmen met zijn allen en dan maken we ons klaar om te gaan eten. Inmiddels is het al rond de middag. Het ontbijt is een lunch geworden. Deze keer kiezen we voor Bob Evans. Tegen onze gewoonte in nemen we alle vier een eigen gerecht. Dat is maar goed ook want de porties zijn niet zo groot. Maxime en Fabienne hebben samen een verse fruitsalade met yoghurt en gefrituurde champignons. Lex heeft een heerlijk uitgebreid ontbijt met eieren, french toast en bacon. Zelf heb ik crêpes met banaan en aardbei. Zoals eigenlijk overal smaakt het ons weer prima.
Na de lunch rijden we naar huis waar we ons omkleden om naar het strand te gaan. De keuze is deze keer gevallen op Lovers Key. Als we de auto hebben geparkeerd komt het trammetje net aanrijden. We stappen in en laten ons naar het strand brengen. Het is een heel mooi strand en het is niet zo heel erg druk. We installeren ons op een mooi plekje en dan gaan we eerst even zwemmen. De zee is gewoon warm, echt afkoelen doe je niet. Het is vandaag trouwens toch al erg warm. Meer dan 100 graden Fahrenheit (38 graden Celsius). Lex en ik besluiten een stuk langs het strand te wandelen. Het is er prachtig en ik heb spijt dat ik mijn fototoestel niet heb meegenomen. Daarom wandel ik nog een keertje terug, dit keer met fototoestel. Fabienne gaat mee.
Je kunt hier heel veel schelpen vinden met beestjes erin. Ze liggen hier echt met tientallen op het strand. We lopen een heel stuk langs het strand en zien veel vogels. In een boom zit een roofvogel een vis op te eten. Op het einde liggen bomen in het water. Je kijkt tegen de wortels aan. Het ziet er echt heel mooi uit. Als we terug wandelen, zien we dat de lucht donker begint te worden en begint het te donderen. Fabienne en ik besluiten om het wandeltempo te verhogen. Als we weer bij Lex en Maxime zijn, ziet het erg donker. Omdat er geen treintje meer rijdt (dit rijdt tot 16.30 uur) besluiten we om langs het strand terug te wandelen naar de parkeerplaats. Gelukkig lijkt de onweersbui over te waaien. Bij het begin van het strand stoppen we nog even om lekker het water in te gaan. Van het snelle lopen hebben we het warm gekregen. Dat begint het echter te onweren en het bliksemt. We lopen snel naar de auto en rijden terug naar de villa. Helaas ook vandaag geen mooie zonsondergang want er hangen inmiddels weer veel wolken.
Bij de villa aangekomen duiken we allemaal onder de douche en dan stappen we in de auto om te gaan eten bij de Outback. Hier zijn wij nog nooit geweest, maar het moet erg goed zijn. Het is er erg druk. We krijgen een pieper en worden gevraagd om even plaats te nemen. Al snel kunnen we aan tafel.  Als voorgerecht bestellen we de bekende ‘Blooming Onion’. Hij smaakt heerlijk. Ook de meiden vinden hem lekker dus hij gaat helemaal op. Omdat het de laatste dag is bestellen we allemaal een eigen hoofdgerecht. De meiden weten niet goed weten wat ze moeten kiezen. Daarom zoeken we vier verschillende gerechten uit en eten alle vier van alle vier de gerechten. Het is dus een heel geschuif met de borden over de tafel. Maar het smaakt allemaal heerlijk. Omdat ik jarig ben wordt er voor mij nog even gezongen door de bediening. Ze zingen een heel leuk liedje, maar het gaat zo snel dat het voorbij is, voor we het in de gaten hebben. Ik krijg een bolletje vanille ijs met warme chocolade saus en slagroom.

We besluiten voor de laatste keer nog even naar de Walmart te gaan. In Cape Coral zit een Walmart Supercenter. Hier zijn we nog niet geweest en vanavond valt de keuze op deze Walmart. Hij is echt gigantisch groot. Als we onze laatste inkopen hebben gedaan gaan we weer naar huis. Vanavond hebben we nog een flink onweer. Het bliksemt minuten achter elkaar. Als je veilig binnen zit een prachtig gezicht. Ik pak de rest van de koffers in en draai nog een was. Dan is het tijd om weer naar bed te gaan. Morgen moeten we helaas weer naar huis en is deze heerlijke vakantie weer voorbij.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten