woensdag 4 juli 2012

Coral Gables en DownTown Maimi

Bij de Granada ingang in Coral Gabels

Vandaag ben ik rond 7.00 uur wakker. De plicht roept, ik ga weer werken aan het blog en proberen om er foto’s bij de plaatsen. Langzaam wordt ook de rest wakker en gaan we ons klaarmaken voor het ontbijt. Om 9.00 uur gaan we op pad.  We gaan op zoek naar een nieuwe zonnebril voor Fabienne en mij. Fabienne haar zonnebril is stuk gegaan in haar tasje. En die van mij is gisteren bij het foto’s knippen bij het Holocaust Monument in het water gevallen. Ik had hem aan mijn T-shirt hangen en ineens viel hij, stuiterde op de grond en plonsde in het water. Helaas was het water te diep en konden we er niet meer bij. Gelukkig was het wel een oude zonnebril en wilde ik toch al een nieuwe kopen. Omdat ik lenzen draag en Fabienne veel last heeft van hoofdpijn gaan we bij een brillenwinkel kijken voor een goede zonnebril. Het blijkt dat ze geen “kant en klare” zonnebrillen hebben en dat er nog glazen in gezet moeten worden. Dat is niet wat we zoeken, wordt veel te duur. Dus dat wordt verder zoeken. Vervolgens gaan we naar de Best Buy. Fabienne krijgt een laptop en zelf heb ik nog een batterij nodig voor de camera. Nu ik namelijk de foto’s opsla in jpeg en raw heb ik veel meer batterij nodig dan eerst. Helaas hebben ze de batterij niet die ik nodig heb. Wel krijg ik het adres van een fotowinkel. Misschien dat ze hem daar wel hebben. Voor de laptop van Fabienne slagen we wel.
Venetian Pool

Als we de laptop hebben teruggebracht naar het hotel gaan we naar Coral Gables. Het deel van Miami dat is ontworpen door George Merrick. Het is erg mooi en we stoppen op tijd om foto’s te maken. De straten hebben allemaal Spaanse en Italiaanse namen. Bij de Venetian Pool mogen we voor $ 1,00 per persoon naar binnen om even rond te kijken. Het ziet er prachtig uit en het is er erg druk. Het is vandaag weer warm, dus heerlijk weer om te gaan zwemmen. Helaas hebben wij de zwemspullen niet bij ons. In de buurt van de Venetian Pool ligt het Biltmore Hotel. We hebben ondertussen dorst gekregen, daarom besluiten we om daar even iets te gaan drinken. Het is er heerlijk rustig en koel. Als we buiten staan te wachten op Lex en Maxime komt de portier al zeggen dat we gerust naar binnen mogen om daar foto’s te knippen. We lopen nog even langs het zwembad, dat er ook prachtig uitziet en dan stappen we weer in de auto om verder ter rijden. In de wijk liggen verschillende huizen in de stijl uit andere landen. Het meest opvallend is wel het Chinese huis. Het is een mooie wijk, maar na een tijd hebben we het wel gezien.

Biltmore Hotel

We rijden verder naar Down Town Miami. We willen de auto parkeren in de buurt van de Baysite Marketplace. Als we daar aankomen blijkt het parkeren $ 6,00 per twee uur te zijn. We moeten vooraf betalen en hebben geen idee hoelang we hier zullen blijven. We vragen de parkeerwachter of er nog een andere parkeerplaats in de buurt is en ze verwijst ons naar een parkeerplaats een stukje verderop. Hier kost het parkeren $ 6,00 per dag. Als eerste lopen we naar de Baysite Marketplace waar we een hapje gaan eten. Na het eten bekijken we nog even een aantal winkeltjes en wandelen we naar de haven. Dan gaan we wandelen door Down Town Miami. Dit valt ons een beetje tegen (komt misschien ook omdat we vorig jaar in New York zijn geweest.) In het deel waar de juweliers en goudverkopers zitten is alles dicht en voor het overige zien we weinig bedrijvigheid. Als we een deel van de route uit de capitool gids hebben gewandeld vinden we het wel goed en gaan terug naar de auto. Little Havanna stond ook nog op het programma, maar de voeten zijn te moe. We rijden door de wijk, maar daar is weinig te beleven. De activiteiten vinden toch echt plaats langs Calle Ocho. Het valt ons een beetje tegen en we zijn blij dat we dit met de auto doen en niet hebben gewandeld. Het was weer een warme dag vandaag en de meiden willen graag terug naar het hotel. Omdat we laat en uitgebreid hebben geluncht, hebben we geen behoefte meer aan eten.

Als we de meiden bij het hotel hebben afgezet, gaan Lex en ik terug naar Key Biscane om foto’s te knippen en video te maken van de skyline van Miami. We stoppen vooraan bij hemt strand, daar hebben we een mooi uitzicht op de skyline. Wel worden we helemaal lek geprikt door de muggen. Als we voldoende foto’s en video hebben gemaakt gaan we weer terug naar het hotel. Daar zetten we de foto’s op de laptop en dan zijn we moe en gaan slapen.

Dan loop je naar boven, verwacht je een prachtig uitzicht en wat zie je dan? Een yogales!

1. Wow, dat ziet er super uit zeg!! Meteen een mooi excuus om ook weer eens naar Miami te gaan.