maandag 16 juli 2012

Sarasota

We beginnen al bijna aan onze laatste week en zijn al aan het kijken wat we in ieder geval nog willen doen. Een van de dingen die nog op ons lijstje staan is Sarasota, het Ringling Museum. ‘s Morgens doen we het rustig aan. Rond 11 uur rijden we richting Sarasota, waar we om 12.15 uur arriveren. We kopen de kaartjes en gaan dan naar binnen. We besluiten om de route linksom te lopen, eerst gaan we naar het museum of Art, dan naar Ca’d’Zan (de woning van de Ringlings) en tenslotte het Circus Museum.

Alle gebouwen liggen in de prachtige tuinen. Het is een genot om hier rond te lopen. Zoals gezegd beginnen we bij het museum of Art. Hier bewonderen we de mooie schilderijen. De meiden vinden het wel bijzonder dat er zoveel schilderijen hangen van Nederlandse en Vlaamse schilders.

Dan wandelen we via de rozentuin van mevrouw Ringling naar het woonhuis. Dit is nagebouwd van het Dogenpaleis in Venetië. We mogen alleen op de begane grond rondkijken, maar het geeft je wel een goed idee van hoe men hier heeft geleefd. Wat een pracht en praal allemaal.

Van al dat wandelen hebben we honger en dorst gekregen. Bij het Banyan Café houden we daarom even pauze om iets te eten en te drinken. Dan steken we over naar het Circus Museum. Hier zie je oude wagens, affiches en kostuums. Ook staat er de privé treincoupé van de Ringlings. Als laatste wandelen we naar een ander deel van het Circus Museum. Hier kijken we even naar een korte film over het circus. Het was echt een dorp op zich. Ze verplaatsen zich per trein en bleven vaak maar één dag in een plaats. In totaal werkten er 1.500 personen bij het circus. Ze hadden een eigen koks die dagelijks voor de hele groep kookten. In een enorme tent kon het personeel allemaal tegelijk eten. Ook had het circus verschrikkelijk veel dieren. Alleen al 400 paarden die de wagens moesten trekken en die moesten helpen met het omhoog hijsen van de palen voor de tenten. Tijdens de voorstelling werden de eerste tenten al weer afgebroken en ging de eerste groep met de trein al weer door naar de volgende plaats. Als men in een plaats aankwam, werd alles van de trein gereden. Vervolgens trokken de dieren en artiesten in een optocht door het dorp. In de voorstellingstent konden 13.000 mensen zitten. In dit deel van het museum is het hele circus met alle tenten eromheen nagebouwd. Het is werkelijk prachtig.

Als we naar buiten komen, begint het net te regenen. Niet zo’n beetje ook. We besluiten om te wachten tot het minder wordt. Eerst zitten we buiten onder de tent, maar het gaat zo hard regenen dat we toch maar weer naar binnen gaan. Na ongeveer een kwartier wordt het minder en lopen we snel naar de hoofdingang. Het is maar een klein stukje, maar we worden toch behoorlijk nat. Het gaat weer harder regenen. Er zit niets anders op dan te wachten en een kop koffie te drinken van Starbucks. Wanneer het droog is gaan we naar de auto, maar voor we bij de auto aankomen, is het alweer begonnen met regenen. Ook onderweg krijgen we nog een paar flinke regenbuien. De ruitenwissers kunnen het niet bijhouden en er wordt langzaam gereden. Het Ringling Museum is een echte aanrader. Als je in de buurt van Sarasota bent is het zeker een bezoek waard.

Bij de Publix halen we stokbrood en salades voor het avondeten. Na het eten besluiten we nog even naar de Bell Towers Shops te gaan. Hier zit een winkel van Walking Company. We hebben het verzoek gekregen om een paar Uggs mee te nemen. De gevraagde Uggs zijn niet op voorraad, maar kunnen wel worden besteld. De levertijd is twee werkdagen, ze zijn dus ruim op tijd binnen. Langs de Walking Company zit een cupcake winkel. Hier moet natuurlijk ook even gekeken worden. De meiden nemen allebei een cupcake. Ondertussen is het bijna 21.00 uur en gaan de winkels hier dicht. In de buurt ligt echter een Ross Dress for Less en hier waren we nog niet uitgekeken. Daarom rijden we daar naar toe. We boffen, want op vrijdag is hij open tot 22.30 uur. Uiteindelijk komen we toch nog tijd tekort. We besluiten om de spullen die we leuk vinden maar mee te nemen en dan thuis op ons gemak te kijken wat we nu wel en niet houden. In Fort Myers is ons wel opgevallen dat er op plaatsen erg veel water ligt. De parkeerplaats  voor een deel bij de Ross Dress for Less stond ook half blank. Als we thuis zijn duiken we nog even in het zwembad en dan gaan we naar bed.

Omdat ik geen foto's meer kan plaatsen op dit blog, zet ik hieronder een link naar een album, waarin ik nu de foto's plaats: