dinsdag 10 juli 2012

Op weg naar Key Largo

Vandaag rijden we van Key West naar Key Largo. Na het ontbijt, dat weer prima smaakt, pakken we alle spullen we in de auto en gaan op weg naar Key Largo. Best Western Plus Hibiscus is zeker aan te raden als je in Key West verblijft. Je zit er dicht bij het Southernmost Point en Duval Street en kunt van hieruit te voet veel dingen zien. De mensen bij de receptie waren erg vriendelijk en deden goed hun best om het je naar de zin te maken.

De eerste stop is op Big Pine Key waar we de Key Deer willen spotten. Bij het bezoekerscentrum stoppen we om te vragen waar we het beste de Key Deer kunnen zien. Volgens de dame achter de balie heb je de meeste kans, gewoon langs de weg, bij de Blue Hole of aan het einde van de weg. Bij de Win Dixie kopen we nog even frisdrank, water en fruit en dan gaan we weer op weg. Bij de Blue Hole stappen we uit de auto. Volgens de dame van het bezoekerscentrum zou hier een alligator zitten. Jammer genoeg zien we deze niet. Wel zien we schilpadden en vissen. We lopen nog een stuk om het meer heen, maar de alligator laat zich vandaag niet zien. Als we teruglopen naar de auto zien we wel een Key Deer. Het zit dichtbij het pad en blijft gewoon rustig dooreten. Ondanks alle mensen die staan te kijken en te fotograferen. We stappen weer in de auto en rijden verder de weg af. Op het einde van de weg zien we inderdaad nog een Key Deer lopen. Het loopt naar een geparkeerde auto die daar staat. Onvoorstelbaar hoe weinig bang deze dieren zijn. Als je dit ziet, is het goed te begrijpen dat er jaarlijks veel dieren verongelukken.

We draaien de auto om en gaan op weg naar Bahia Honda State Park om lekker even te genieten van de zon. Onderweg maken we nog even een stop, omdat ik een brug wil fotograferen. Bij Bahia Honda State Park gaan we van de US1 af om even lekker te genieten van het strand. In eerste instantie rijden we naar links op de t-splitsing als we het park binnen zijn om naar het strand te gaan. Het blijkt echter dat aan deze kant weinig strand te vinden is en op het strand ligt veel zeewier, niet echt lekker om te gaan liggen. Daarom besluiten we om naar de andere kant te rijden bij de oude brug. Hier vind je inderdaad een klein strandje. Het is erg druk, maar we vinden nog een plaatsje onder een palmboom in de schaduw. We gaan de zee in, die hier erg warm is. Verder genieten we hier een paar uur van het strand. Jammer dat het zo verschrikkelijk druk is. Verder ziet het strandje er super uit. Rond vier uur vinden we het lang genoeg geweest en besluiten we in de auto te stappen en door te rijden naar ons hotel op Key Largo.

Vanavond slapen we in het Courtyard by Mariott. Als we aankomen krijgen we een kamer op de begane grond die er prima uitziet. De badkamer heeft een grote douche en de auto kan onder het hotel geparkeerd worden. Als we de spullen uit de auto hebben gehaald, maken we nog even gebruik van de Ipad en de laptop en dan gaan we eten. De keuze is gevallen op Mrs. Macs Kitchen. Hierover heb ik gelezen op het forum en op tripadvisor. Als we aankomen blijkt het erg druk te zijn. Er is nog precies één parkeerplaats vrij. Binnen blijkt dat we ongeveer een kwartiertje moeten wachten voor we aan tafel kunnen. Als we buiten willen eten, kunnen we wel direct terecht. We besluiten buiten te wachten tot we binnen kunnen eten. Het is namelijk nog steeds behoorlijk warm, plus je zit langs een vrij drukke weg. Er zitten verder ook geen mensen buiten te eten, dus het is ook nog eens erg ongezellig. Na een kwartier worden we inderdaad geroepen en mogen we binnen plaatsnemen. We zoeken twee voorgerechten en twee hoofdgerechten uit. Nacho’s met chili, uienringen, pasta primavera en pasta Alfredo. Bij de beide pasta’s krijgen we ook nog een salade. Al met al nog te veel. Maar het smaakt allemaal heerlijk. Na het eten rijden we terug naar het hotel waar we  nog even gaan zwemmen. Dan gaan de meiden naar bed en Lex en ik genieten nog even van de borrel die we vandaag hebben gekocht. We hebben een balkon , waar we nog even nagieten van het heerlijke weer. Het is nog steeds warm. Ook werk ik het blog nog even bij. Morgen is de grote dag voor de meiden. Ze gaan zwemmen met de dolfijnen.

Deze kwamen we tegen, een klein zakje popcorn.

1. schattig zijn de Key deers, hè. Wij verbaasden ons er ook over dat ze helemaal niet schuw zijn.Veel plezier met de dolfijnen morgen, wij mochten met z'n 3en tussen 9 dolfijnen snorkelen, echt een bijzondere ervaring!

2. @2theUSA. Ja, de Key deers zijn erg schattig. Ze hebben van die leuke grote oren. Het zwemmen met de dolfijnen was erg leuk. De meiden hebben zaterdag met de dolfijnen gezwommen. Ik loop een paar dagen achter met het blog, maar het was een geweldige ervaring.